الف - حوزه نرم افزار
- مطالعه، طراحی و پیاده سازی نرم افزار های کاربردی.
- نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده.
- نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده.
- شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک و مستمر و تهیه و تدوین گزارشهای تحلیلی همراه با ارائه راه حلهای اجرایی.
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا.
- نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طرا حی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده.
- نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد.
- بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها.
- تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء.
- تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای مدیران، کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای.
- نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها.
- فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور).
- نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز.
- ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران.
- ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها.
- رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری.
ب – حوزه شبکه
- ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه.
- ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء.
- راه اندازی سرور های مور نیاز واحد.
- پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان.
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهی÷نه سازی ارائه سرویس به کاربران.
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود.
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها.
ج - حوزه سخت افزار
- بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها.
- نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده.
- ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از بیمارستان.
- تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال.
- طراحی و تدوین گردش کار واحد جهت جلوگیری از اتلاف وقت نیرو ها.
- تهیه بر چسب و شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع.
- سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه.
- رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها.
د – قراردادها
- مشارکت در تهیه و تدوین قراردادهای موجود در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات.
- نظارت بر اجرای صحیح مفاد قراردادها.
ه- وب سایت بیمارستان
- طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری.
- بروزرسانی صفحات وب سایت.
- طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع.
- نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website.
و- آموزش
- مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT.
- شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه.
- آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز.
- ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد.
ز- امور ستادی
- انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه.
- انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات.
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم.
- پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر.
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر.
- پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT.
ح- نرم افزار HIS
- برنامه ریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت.
- آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها.
- ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
- اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
- نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آن.
- تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS.